Generelle vilkår

Håndtering av personopplysninger, integritetspolicy og GDPR

Din personlige integritet er viktig for oss på Polhus og vi registrerer og verner om dine opplysninger på en sikker og beskyttende måte. Polhus AS behandler disse opplysninger i samsvar med gjeldende lover og regler fra Den generelle databeskyttelsesforordningen (eng. General Data Protection Regulation, GDPR) og annen gjeldende norsk databeskyttelseslovgivning

Polhus AS, org.nr. 919 133 961, e-post: info@polhus.no, er personopplysningsansvarlig for de personopplysningene du som kunde gir Polhus AS. Opplysningene brukes for at vi skal kunne holde våre løfter til deg, f.eks. å levere bestillingen din, markedsføringsaktiviteter og tilbud tilpasset nettopp deg. For å lykkes med dette kan det hende vi må samkjøre dine opplysninger med andre registre og overlevere dem til andre selskap innen Polhus AS og til våre samarbeidspartnere. Vi dokumenterer også den kommunikasjonen vi har med deg med det formål å gi deg bedre service.

Som kunde har du rett til, etter et skriftlig krav, å få informasjon om hvilke personopplysninger vi har registrert om deg og hvordan disse brukes. Du har også rett til å kreve at vi retter eller fjerner feilaktige opplysninger om deg. Du kan også når som helst trekke ditt samtykke til å motta tilbud og annen markedsføring.

Personuppgiftsombud (personopplysningsansvarlig) - med oppgave å passe på at personopplysninger behandles på korrekt og riktig måte på Polhus AS er Anton Troedson, anton@polhus.se.

Ved bestilling av en vare som sendes direkte fra en tredjepart kommer Polhus sende over de opplysninger som behøves til de berørte parter for å fullføre bestillingen din.

Når du bruker vår chat kan personopplysninger som f.eks. telefonnummer, for- og etternavn, adresse, e-post, IP-nummer og andre opplysninger som du selv oppgir spares i den hensikt å kunne søke i historikken fra tidligere chatdialoger.

Om du som kunde velger å sende en e-post til Polhus vil din e-postadresse og e-post historikken spares i den hensikt å gjøre det lettere å følge opp og svare på henvendelsen.

Ingen opplysninger kommer til å bli solgt videre til tredjeparter.

Generell informasjon om behandling av personopplysninger

All behandling av personopplysninger skjer i henhold til Den generelle databeskyttelsesforordningen. Ansvarlige for behandlingen er Polhus AS.

Personopplysninger spares bare så lengde det er nødvendig for å fullføre de gjøremål avsett for å oppfylle de forpliktelser i henhold til gjeldende lover og regler, deretter slettes de. Om opplysninger kan anses å være ufullstendige, feilaktige eller irrelevante har du rett til å be om at de rettes opp eller blir slettet.

Du kan be om et utdrag på hvilke opplysninger som vi har registrert på deg. For å be om et slikt registerutdrag eller rettelse av opplysninger sender du en skriftlig underskrevet forespørsel til:

Polhus AB

Djäknegatan 31

211 35 Malmö

Cookies

En cookie (informasjonskapsel) er en liten tekstfil som sendes fra Polhus sin webserver og som lagres på din datamaskin. Hovedoppgaven til cookien er å forenkle din bruk av vårt nettsted og dermed forbedre brukeropplevelsen. Polhus bruker også tjenester fra tredjeparter som kan bruke cookies for å forbedre opplevelsen for deg som bruker. Et eksempel på bruk av involvering av tredjeparter er bruken av måleverktøyet Google Analytics.

Du kan velge å ikke akseptere cookies fra tredjeparter gjennom å følge noen av disse linkene:

https://www.youronlinechoices.com/nor/dine-valg

http://www.networkadvertising.org/choices

Informasjon om angrerettloven og personopplysningsloven 

For kreditt som inngås som fjernavtaler, f.eks via internett eller som svar på brev, hvor du personlig ikke treffer kredittgiveren, gjelder angrerettloven. Svea har derfor plikt til å oppgi en viss informasjon. Slik informasjon er tilgjengelig under de generelle vilkårene i kontoavtalen. De generelle vilkårene leser du ved å klikke her.

Svea er også pliktig å oppgi informasjon i henhold til personopplysningsloven. Også denne informasjonen finner du under de generelle vilkårene.

Tilbud

Hvis du har mottatt et tilbud fra oss, er dette gyldig i 14 dager, med mindre annet er oppgitt.

Betaling

Del opp betalingen

Svea Bank tilbyr deg, etter godkjent kredittvurdering som skjer etter du har fylt ut personopplysningene i kassa, en kontokredittavtale på de vilkårene som fremgår av de generelle vilkårene vedlagt kontoavtalen.

Vilkår for å dele opp betalingen

Svea Bank tilbyr deg, etter godkjent kredittvurdering som skjer etter at du har fylt ut personopplysningene i kassa, en kontokredittavtale på de vilkårene som framgår av de generelle vilkårene til vedlagt kontoavtale. For å bevilges kontokreditt kreves det at du skriver under avtalen Svea sender deg og sender det til Svea innen 8 dager. Om du ikke gjør det, er kontoavtalen ikke inngått, og du må derfor betale hele beløpet på en gang, i følge den fakturaen Svea sender deg i neste måned. Svea vil også legge til renter på fakturaen (ifølge gjellende prisliste) for tiden mellom leveransen og fakturaens forfallsdato. 

En kontoavtale innebærer at du får en kreditt som du kan bruke til innkjøp fra Sveas tilknyttede leverandører. Hver gang du betaler til Svea, kan du disponere det tilsvarende i kreditt, som du bruker til andre innkjøp i den perioden kontokredittavtalen gjelder. Kredittilbudet gjelder det beløpet som angis i kontoavtalen.

Vi tilbyr følgende delbetalingsvarianter: 

– 3 mnd rente og betalingsfritt – etableringsgebyr kr 395, termingebyr kr 35 og 0% rente

– 6 mnd delbetaling – etableringsgebyr kr 195, termingebyr kr 35 og 0% rente

– 12 mnd delbetaling – etableringsgebyr kr 295, termingebyr kr 35 og 4,95% rente

–24 mnd delbetaling – etableringsgebyr kr 395, termingebyr kr 35 og 9,95% rente

Kredittiden velger du ved å krysse av det alternativet som passer deg best. du forplikter deg til å betale tilbake hele kredittbeløpet innen kredittperioden er omme. Det innebærer at du hver måned må betale minst den summen som framgår av det alternativet du har valgt. Selvfølgelig kan du betale mer eller betale hele kredittbeløpet på en gang uten at dette koster noe ekstra.

Om du vil benytte kontokreditten i kredittiden til andre kjøp vil – for at kreditten skal være sluttbetalt i løpet av den avtalte kredittiden – den laveste månedsinnbetalingen bli høyere. Jo kortere gjenværende kredittid, desto høyere laveste månedsinnbetaling. Om du ønsker å fortsette med den samme laveste månedsinnbetalingen, kan du kontakte Svea på telefon 08 - 735 29 69 og søke om forlenget kredittid. Av datatekniske grunner vil Svea, om du benytter kontokreditten til flere innkjøp, inntil videre fakturere deg separat for du ulike innkjøpene. Selvfølgelig slipper du i så fall å betale mer enn ett administrasjonsgebyr per måned.

Om du ikke spesifikt meddeler Svea, vil Svea, for din regning, betale kjøpet ditt hos Polhus.se. 

Har du spørsmål kan du ringe  73 93 06 80 for nærmere informasjon. Les mer om de generelle vilkårene her.

Betale med kort

Du registrerer dine kortopplysninger på en sikker side, deretter debiteres beløpet kortet ditt. Hele transaksjonen foregår gjennom en kryptert forbindelse og er svært sikker. Så fort bestillingen din er klar, sender vi varene dine.

Trustlys direkte bankbetalinger

Når du betaler med Trustly direkte betalinger blir du bedt om å velge banken din og logger inn som vanlig. Velg deretter hvilken konto du vil betale fra, og bekreft betalingen med autentiseringsmetoden du foretrekker. Det er alt som skal til.

Forskuddsbetaling via faktura

Et fakturaunderlag sendes til din e-postadresse når du har registrert bestillingen din. Du betaler inn pengene akkurat slik du betaler dine andre regninger. Når pengene er på vår konto sender vi varene dine.

Kontakt oss på info@polhus.no for mer informasjon.

Forbrukerkjøpsloven 

Vi følger forbrukerkjøpsloven og anvender følgende lovverk: Angrerettloven, internetthandel, postordre- och telefonsalg reguleres i angrerettloven. (fjernavtale = vanlige avtaler når du handler via internett. For slike avtaler gjelder angrerettloven).

De viktigste delene i loven for deg som forbruker er angreretten og den informasjonen du har krav på.

Angreretten

Når du kjøper en vare eller tjeneste via telefon eller internett, har du ifølge loven rett til å angre kjøpet i 14 dager, når du handler innen Norge.

Informasjonen

Når du handler via telefon eller internett skal du også få en blankett du kan bruke om du angrer kjøpet i tillegg til et informasjonsdokument. Det skal blant annet inneholde informasjon om angreretten og adresse og telefonnummer til den du skal henvende deg til om du angrer deg.

Returfrakten

Ved fjernavtale: Om du angrer kjøpet, må du selv betale returfrakten.

Levering 

På Polhus tilbyr vi fri frakt fra 1490,- med levering sør for Nordland og Troms og Finnmark. Til Nordland og Troms og Finnmark tilkommer frakt, ta gjerne kontakt med kundeservise hvis dere heller hvil hente på terminal mot fri frakt.  Normalt kan bestillingen sendes omgående fra lageret vårt. Leveransen er beregnet til å skje innen 10 dager om varen er på lager.

Ved levering til øyer uten fast forbindelse tilkommer det fraktkostnad. Du vil få beskjed om den ekstra kostnaden etter bestillingen er gjort.

Les mer om våre leveringsvilkår her.

Garanti

Polhus AB er ansvarlig for feil eller skader som oppdages i forbindelse med at produktene pakkes opp. Skadede deler erstattes med nye uten kostnad. Muggskader som kan oppstå på grunn av feilaktig oppbevaring hos kunde eller etter at byggesettet er montert inngår ikke i garantien. Følgekostnader som oppstår på grunn av at en del er skadet, feil eller mangler, erstattes ikke.

Det finnes et antall ulike varianter av huset. Bildene på hjemmesiden skal ses som illustrasjoner eller eksempler og kan avvike fra manualer og tegninger. Tegningene på hjemesiden gjelder generelt, men vi forbeholder oss retten til endringer. Posisjonsangivelsene kan variere mellom de ulike produksjonene. Den originale tegningen for akkurat ditt hus medfølger i husleveransen. Ta utgangspunkt kun i de medfølgende tegningene. 

Merk at det er ytterst viktig å spare på pakkedokumentet som følger med leveransen. Dokumentet angir produksjonsdato og navnene på de som har pakket og utført kvalitetskontroll. Ved en eventuell reklamasjon eller komplettering trenger vi opplysningene på dokumentet for å finne de rette delene!

Vennligst les under om hva du skal gjøre ved en eventuell reklamasjon!

Reklamasjon

Våre produkter er laget av kvalitetssortert tre levert av nordens ledende sager. Før det forlater fabrikken kontrolleres alle pakker gjeldende kvalitet og fuktighetsinnhold. Til tross for dette kan det noen ganger oppstå at deler av produktet ikke oppfyller våre kvalitetskrav og du som kunde må da reklamere på deler av produktet. Det er viktig at vi kan utbedre eventuelle skader så raskt som mulig. En velholdt og oversiktlig reklamasjonsbehandling er en garanti for at du blir fornøyd og ønsker å handle hos oss igjen. For å kunne hjelpe deg så raskt som mulig er det viktig at vi får all nødvendig informasjon slik at vi vet hvilke/hvilken del/deler reklamasjonen gjelder. 

En reklamasjon skal inneholde følgende informasjon: 

  • Huspakkens ID-nummer. Alle våre huspakker har egne betegnelser som er angitt på pakkens emballasje, ofte på klistrelapper. ID-nummeret begynner ofte på bokstavene POL etterfulgt av en nummerbetegnelse.
  • Hustype som inneholder navn på huset, størrelse i kvadratmeter og tømmertykkelse skal oppgis.
  • Ved ødelagte vinduer eller vinduskarmer skal det også angis type vindu, om det er 2-glass eller 3-glass vindu.
  • Årsak og beskrivelse av reklamasjonen skal gis i en løpende beskrivende tekst.
  • Posisjonsnummeret til den skadede delen. Alle deler er oppført i husets manual med en betegnelse som f.eks Pos 005. 
  • Antall av den aktuelle delen som reklameres på, f.eks. 2 stk av 12 stk reklameres. 
  • Bilder av de ødelagte delene eller gjeldende problem skal alltid inkluderes i en reklamasjon.
  • Dersom reklamasjonen gjelder manglende deler, skal riktig leveringsadresse for nye deler oppgis.
  • Registrer alltid din reklamasjon/retur på polhus.no/claims

Vår reklamasjonsrett dekker ikke:

  • Naturlige fargeendringer i treet og variasjoner i treet som ikke påvirker levetiden.
  • Deler som er behandlet eller satt sammen.
  • Kvister på deler som ikke er bærende eller på annen måte påvirker bygningens stabilitet. 
  • Små, ikke-kontinuerlige sprekker eller sprekker og kvister i treverket som ikke påvirker byggets konstruksjon eller stabilitet.
  • Gulvbord med dimensjoner under 22 mm regnes som undergulv. Det kan være små hull, kvister eller sprekker.
  • Tvinnet treverk som fortsatt kan brukes og monteres.
  • Takplater som har delvis kant, små hull og/eller kvister, eller uhøvlede områder.
  • Ved dårlig trebehandling.
  • Reklamasjoner etter at huset er montert feilaktig eller om grunnmuren er feil utført.
  • Dersom det er gjort endringer på bygget utover det som er angitt i monteringsanvisningen.
  • Ekstra monterte vinduer og dører som ikke er kjøpt hos Polhus.
  • Dersom bygget er malt med svart maling eller behandlet med mørk lasering, kan det oppstå unormalt store sprekker i soleksponerte værlinjer.

Reklamasjonsretten begrenser seg bare til erstatningsvarer og manglende eller feilaktig materiale.

Eventuelle reservedeler leveres alltid ubehandlet.

Polhus forbeholder seg retten til å foreta tekniske endringer på produktet fortløpende.