Generelle vilkår

Informasjon om angrerettloven og personopplysningsloven 

For kreditt som inngås som fjernavtaler, f.eks via internett eller som svar på brev, hvor du personlig ikke treffer kredittgiveren, gjelder angrerettloven. Svea har derfor plikt til å oppgi en viss informasjon. Slik informasjon er tilgjengelig under de generelle vilkårene i kontoavtalen. De generelle vilkårene leser du ved å klikke her.

Svea er også pliktig å oppgi informasjon i henhold til personopplysningsloven. Også denne informasjonen finner du under de generelle vilkårene.

Håndtering av personopplysninger

Polhus AB, orgnr 556624-0296, e-post: info@polhus.se, er personopplysningsansvarlig for de personopplysningene du som kunde gir Polhus AB. Opplysningene brukes for at vi skal kunne holde våre løfter til deg, f.eks. å levere bestillingen din, markedsføringsaktiviteter og tilbud tilpasset nettopp deg. For å lykkes med dette kan det hende vi må samkjøre dine opplysninger med andre registre og overlevere dem til andre selskap innen Polhus AB og til våre samarbeidspartnere. Vi dokumenterer også den kommunikasjonen vi har med deg med det formål å gi deg bedre service.

Som kunde har du rett til, etter et skriftlig krav, å få informasjon om hvilke personopplysninger vi har registrert om deg og hvordan disse brukes. Du har også rett til å kreve at vi retter eller fjerner feilaktige opplysninger om deg. Du kan også når som helst trekke ditt samtykke til å motta tilbud og annen markedsføring.

Personuppgiftsombud – hvis oppgave er å passe på at personopplysninger behandles på riktig måte – på Polhus AB er Anton Troedson, anton@polhus.se.

Betaling

Del opp betalingen

Svea Ekonomi AB tilbyr deg, etter godkjent kredittvurdering som skjer etter du har fylt ut personopplysningene i kassa, en kontokredittavtale på de vilkårene som fremgår av de generelle vilkårene vedlagt kontoavtalen.

Vilkår for å dele opp betalingen

Svea Ekonomi AB tilbyr deg, etter godkjent kredittvurdering som skjer etter at du har fylt ut personopplysningene i kassa, en kontokredittavtale på de vilkårene som framgår av de generelle vilkårene til vedlagt kontoavtale. For å bevilges kontokreditt kreves det at du skriver under avtalen Svea sender deg og sender det til Svea innen 8 dager. Om du ikke gjør det, er kontoavtalen ikke inngått, og du må derfor betale hele beløpet på en gang, i følge den fakturaen Svea sender deg i neste måned. Svea vil også legge til renter på fakturaen (ifølge gjellende prisliste) for tiden mellom leveransen og fakturaens forfallsdato. 

En kontoavtale innebærer at du får en kreditt som du kan bruke til innkjøp fra Sveas tilknyttede leverandører. Hver gang du betaler til Svea, kan du disponere det tilsvarende i kreditt, som du bruker til andre innkjøp i den perioden kontokredittavtalen gjelder. Kredittilbudet gjelder det beløpet som angis i kontoavtalen.

Vi tilbyr følgende delbetalingsvarianter: 

– 3 måneder etableringsgebyr 195,– + administrasjonsgebyr 35,– Totalt 300,–

– 6 måneder etableringsgebyr 295,– + administrasjonsgebyr 35,– Totalt 505,–

– 12 måneder etableringsgebyr 395,– + administrasjonsgebyr 35,– Totalt 815,–

– 24 måneder etableringsgebyr 395,– + administrasjonsgebyr 35,– Totalt 1235,–

– 120 måneder etableringsgebyr 495,– + administrasjonsgebyr 29,– Totalt 3975,– 

Kredittiden velger du ved å krysse av det alternativet som passer deg best. du forplikter deg til å betale tilbake hele kredittbeløpet innen kredittperioden er omme. Det innebærer at du hver måned må betale minst den summen som framgår av det alternativet du har valgt. Selvfølgelig kan du betale mer eller betale hele kredittbeløpet på en gang uten at dette koster noe ekstra.

Om du vil benytte kontokreditten i kredittiden til andre kjøp vil – for at kreditten skal være sluttbetalt i løpet av den avtalte kredittiden – den laveste månedsinnbetalingen bli høyere. Jo kortere gjenværende kredittid, desto høyere laveste månedsinnbetaling. Om du ønsker å fortsette med den samme laveste månedsinnbetalingen, kan du kontakte Svea på telefon 08 - 735 29 69 og søke om forlenget kredittid. Av datatekniske grunner vil Svea, om du benytter kontokreditten til flere innkjøp, inntil videre fakturere deg separat for du ulike innkjøpene. Selvfølgelig slipper du i så fall å betale mer enn ett administrasjonsgebyr per måned.

Om du ikke spesifikt meddeler Svea, vil Svea, for din regning, betale kjøpet ditt hos Polhus.se. 

Har du spørsmål kan du ringe 08 - 735 29 69 for nærmere informasjon. Les mer om de generelle vilkårene her.

Betale med kort

Du registrerer dine kortopplysninger på en sikker side, deretter debiteres beløpet kortet ditt. Hele transaksjonen foregår gjennom en kryptert forbindelse og er svært sikker. Så fort bestillingen din er klar, sender vi varene dine.

Forskuddsbetaling via faktura

Et fakturaunderlag sendes til din e-postadresse når du har registrert bestillingen din. Du betaler inn pengene akkurat slik du betaler dine andre regninger. Når pengene er på vår konto sender vi varene dine.

Kontakt oss på info@polhus.se for mer informasjon.

Forbrukerkjøpsloven 

Vi følger forbrukerkjøpsloven og anvender følgende lovverk: Angrerettloven, internetthandel, postordre- och telefonsalg reguleres i angrerettloven. (fjernavtale = vanlige avtaler når du handler via internett. For slike avtaler gjelder angrerettloven).

De viktigste delene i loven for deg som forbruker er angreretten og den informasjonen du har krav på.

Angreretten

Når du kjøper en vare eller tjeneste via telefon eller internett, har du ifølge loven rett til å angre kjøpet i 14 dager, når du handler innen Norge.

Informasjonen

Når du handler via telefon eller internett skal du også få en blankett du kan bruke om du angrer kjøpet i tillegg til et informasjonsdokument. Det skal blant annet inneholde informasjon om angreretten og adresse og telefonnummer til den du skal henvende deg til om du angrer deg.

Returfrakten

Ved fjernavtale: Om du angrer kjøpet, må du selv betale returfrakten.

Levering 

På Polhus tilbyr vi alltid fri frakt. Normalt kan bestillingen sendes omgående fra lageret vårt. Leveransen er beregnet til å skje innen 10 dager om varen er på lager.

Ved levering til øyer uten fast forbindelse tilkommer det fraktkostnad. Du vil få beskjed om den ekstra kostnaden etter bestillingen er gjort.

Garanti

Polhus AB er ansvarlig for feil eller skader som oppdages i forbindelse med at produktene pakkes opp. Skadede deler erstattes med nye uten kostnad. Muggskader som kan oppstå på grunn av feilaktig oppbevaring hos kunde eller etter at byggesettet er montert inngår ikke i garantien. Følgekostnader som oppstår på grunn av at en del er skadet, feil eller mangler, erstattes ikke.

Det finnes et antall ulike varianter av huset. Bildene på hjemmesiden skal ses som illustrasjoner eller eksempler og kan avvike fra manualer og tegninger. Tegningene på hjemesiden gjelder generelt, men vi forbeholder oss retten til endringer. Posisjonsangivelsene kan variere mellom de ulike produksjonene. Den originale tegningen for akkurat ditt hus medfølger i husleveransen. Ta utgangspunkt kun i de medfølgende tegningene. 

Merk at det er ytterst viktig å spare på pakkedokumentet som følger med leveransen. Dokumentet angir produksjonsdato og navnene på de som har pakket og utført kvalitetskontroll. Ved en eventuell reklamasjon eller komplettering trenger vi opplysningene på dokumentet for å finne de rette delene!

Vennligst les under om hva du skal gjøre ved en eventuell reklamasjon!

Reklamasjon

Våre produkter produseres av kvalitetssortert virke som leveres av Nordens ledende sagbruk. Før de sendes ut av fabrikken, kontrolleres samtlige pakker for kvalitet og innhold. Til tross for dette kan det noen ganger skje at en kunde ikke er fornøyd og har grunn til å reklamere på produktet. Det er viktig at vi får avhjulpet skaden så snart som mulig. En reklamasjon behandlet på riktig måte er en garanti for at du skal være fornøyd og vil handle hos oss igjen. For så raskt som mulig kunne hjelpe deg, er det viktig at vi får all informasjon som vi trenger for å vite hvilken del det dreier seg om. Under ser du hvordan det dokumentet som pakkes sammen med huset, ser ut. Vi vil vite pakkedato, løpende pakkenummer samt hvilke personer som har pakket huset. 

Feil og skader skal dokumenteres med fotografier

Følgende opplysninger er også nødvendige

Årsaken til reklamasjonen: F.eks. to deler var skadd

Når ble produktet kjøpt: F.eks. 22.04.2006

Hvor ble produktet kjøpt: F.eks. Polhus Vallentuna

Produktets navn: F.eks. Pw3330/45

Delens nummer: F.eks. Pos 12

Antall: F.eks. 2 av 22 skadede

For å kunne komme i kontakt med deg vil vi dessuten vite

Navn:

Fullstendig adresse:

Telefonnummer på dagtid:

E-postadresse:

Send opplysningene til reklamation@polhus.se